Top! Je hebt je product of dienst idee duidelijk voor je, alle administratieve zaken op orde en je kunt eindelijk beginnen met verkopen. Het enige wat nog mist is een website. Waar je écht op moet letten wanneer je een eigen website gaat beginnen lees je in deze blog.
Doelgroep bepaling
Voor je een website gaat bouwen of gaat laten ontwerpen moet je wel weten voor wie je het doet. Probeer dus eerst duidelijk voor je te hebben wie jouw toekomstige klanten worden. Wat is bijvoorbeeld de levensstijl van je doelgroep? Wat zijn de demografische gegevens en welke interesses heeft je toekomstige klant?
Doel van de website
Is het de bedoeling dat je je website bezoeker van informatie voorziet of moet hij of zij zo snel mogelijk over gaan tot een bestelling? Voor je een website maakt of laat maken moet je jouw doel duidelijk voor ogen hebben. Welke acties verwacht je van je potentiële klant? Er zit namelijk een verschil tussen een website en een webshop. Wil je een webshop laten maken, dan ga je de verkoopgerichte kant op. Een website kan dan weer voor informatieve doeleinden gebruikt worden.
Welk budget heb je voor je website over
Er zijn oneindig veel soorten websites. Je kan het in principe zo complex of simpel maken als je maar wil. Het is dus belangrijk om eerst je budget duidelijk voor je te hebben. Wat wil je uitgeven aan jouw website? Wil je net als vele andere bedrijven een website laten maken? Maak dan van tevoren een afspraak over het budget en bespreek welke behoeftes je hebt. De websiteontwikkelaar gaat samen dan met jou analyseren wat er mogelijk is om de doelgroep aan te spreken. Ben je van plan je website zelf te maken? Vergelijk dan de prijzen van de content managementsystemen. Kies wel voor een systeem dat veel wordt gebruikt en veel positieve reviews heeft.
De website designer
Wanneer je een website wilt laten maken moet je zowel de korte- als lange termijn doelen voor ogen houden. Je kijkt hier samen met jouw gekozen website designer naar. Een succesvolle website beheren komt voort uit vele elementen. Het is daarom verstandig om een websitedesigner te vinden die ook verstand heeft van andere zaken. Is hij of zij bijvoorbeeld ook bekend met disciplines binnen de Online Marketing? Zo ja, dan heb je een echte topper te pakken!